Že dolgo vemo, da so blagovne znamke pomembne, saj ljudje določen znak ali kombinacijo znakov takoj povežejo z izdelkom samim in ko nam nekaj postane domače, res ne želimo spreminjati navad. To velja tako za prehrambne izdelke, športno obutev, kozmetiko, naprave sodobne tehnologije,… Blagovne znamke sežejo tudi v filmsko, glasbeno in športno industrijo. Pravzaprav krojijo svet, kot ga poznamo danes. Znamka s psihološkega vidika pri uporabniku ustvari vrsto mentalnih asociacij, ki jih potrošnik pozna in predstavljajo dodano vrednost izdelka ali storitve s to blagovno znamko. Asociacije morajo biti ekskluzivne, poudarjene in zaželene.

Celostna grafična podobaZnak v primeru blagovne znamke lahko predstavljajo besede, vključno z osebnimi imeni, črkami, številkami, figurativnimi elementi, tridimenzionalnimi podobami, vključno z obliko blaga ali njihovo embalažo, ter kombinacije barv kot tudi kakršnakoli kombinacijo takih znakov.

Blagovna znamka je tudi osnovno orodje trženja, pri kupcih vzbudi prepoznavnost in zaupanje, zato jo je dobro pravno zavarovati. Registracija blagovne znamke daje podjetju izključno pravico preprečiti drugim, da tržijo enake ali podobne izdelke pod isto ali zavajajoče podobno znamko.

Dober CGP prihrani čas in denar

Blagovna znamka je tesno povezana s celostno grafično podobo podjetja. V CGP sodijo logotip podjetja, njegova barvna shema, tipografija, spletna stran, slogan podjetja, vizitka, s katero se zaposleni predstavljajo, vizualna podoba dokumentov podjetja (računi, dopisi, navodila, MS predloga, kuverte…), marketinški plakati, letaki, brošure, zloženke, žig podjetja, promocijski materiali (majice, kape, skodelice, svinčniki, koledarji, bloki…), napisi na vozilih, radijski in tv oglasi in podobno.

CGP je je nujno potreben za vsakogar, ki želi biti prepoznaven na tržišču. Tu ne gre le za podjetja in njihove izdelke, pač pa tudi za podjetnike, blogerje, različne organizacije in društva. Z urejeno celostno grafično podobo podjetje ali posameznik delujeta urejeno in profesionalno. Z dodelano celostno grafično podobo pa prihranimo tudi precej časa in denarja. Osnovni grafični elementi so vselej že pripravljeni in z njimi ne izgubljamo časa pri izdelavi računov, novih promocijskih materialov ali pripravi dokumentov.

Ko načrtujemo CGP, načrtujemo svoj poslovni uspeh. Zunanji videz podjetja in njegova prepoznavnost ustvarjata vtis kakovosti in strokovnosti. Osnovna naloga celostne grafične podobe je torej izpostaviti in poudariti edinstvenost podjetja, posameznika ali izdelka. Izvirnost in kreativnost sta tu na prvem mestu. Celostna grafična podoba je pravzaprav izdelava karakterja in zgodbe.

Začnimo z logom

Logo ali logotip je bistvo oglaševalske celote podjetja. Je osnovni element in hkrati vezni člen vseh kasnejših reklamnih elementov in kampanj. Ob izdelavi loga se postavi ogrodje zgodbe podjetja, na kateri se bo gradilo vse nadaljnje reklamne elemente. Kot temelj mora biti logo zasnovan in premišljen tako, da je estetski, skladen, sočasno čvrst in elastičen za potencialne prilagoditve, skozi njegovo zasnovo pa mora biti preučen tudi vsak naslednji dopolnitveni reklamni element.

LogotipZ logom se vse začenja in vse končuje, zato je ključen element celostne grafične podobe podjetja. Z njim se podjetje podpiše tudi takrat, ko se o njem sploh ne govori. Je najmočnejši promocijski element, ta promocija pa mora pri uporabniku ostati v prijetnem in pozitivnem spominu. Nujno je, da je logotip unikaten in da ne spominja na noben drug znan logotip. S tem se izognemo neprijetnim zamenjavam in zmedam. Ljudje si ga morajo zapomniti že ob prvem, bežnem pogledu nanj in se ob tem dobro počutiti – dober logo inspirira in izraža pozitivnost.

Dober logo design

Ko iščete in snujete primeren logo za vaše podjetje, imejte v mislih nekaj podrobnosti. Logo mora biti preprost in uporaben. Dobro viden in razločen naj bo tako na manjših kot na večjih dokumentih in reklamnih materialih. Zasnovan naj bo tako, da izstopa in se sklada z zgodbo podjetja, ki ga bo predstavljal. Pri designu loga so barve zelo pomembne. Psihološko ima vsaka od barv svoj pomen in pomen barve loga se mora ujemati z tem, kar podjetje sporoča svojim kupcem ali uporabnikom. Trgovina z zdravo prehrano ima lahko v svojem logu zeleno barvo trave, rumeno barvo sonca in rjavo barvo zemlje, zmedo in čudne občutke bi pri kupcih povzročale vijolična, roza ali siva barva v logotipu.

Izdelamo svoj logo sami ali to prepustimo strokovnjakom?

Na spletu danes obstaja vrsta logo programov, ki uporabnikom brezplačno svetujejo s predlogami za izdelavo logotipa. Ker je logotip resnično zelo pomembna stvar, je morda najbolje, da se sprva sami lotite njegove izdelave in zelo podrobno razmislite o njegovi zasnovi, v tej fazi si lahko pomagate s spletnimi logo programi. Ko pa že veste, v katero smer bi z logom radi šli, katere barve bi zanj izbrali ter kakšno zgodbo bo logo pripovedoval, nastopi čas za strokovnjaka. Podjetja, ki se ukvarjajo s celostnimi grafičnimi podobami, imajo mnogo več znanja in izkušenj od nas. Vidijo stvari širše in dlje. Posvet s profesionalnim grafičnim oblikovalcem bo tudi vam odprl skriti svet, ki obstaja za vsakim dobrim logotipom in hitro boste dobili občutek, ali je oblikovalčev slog podoben temu, kar je všeč tudi vam. Primerjava idej in slogov bo zagotovo rodila učinkovit in vsestranski logo, ki ga potrebujete za prepoznavnost vašega izdelka ali podjetja.